Ini Cara Buat Sendiri Serbuk Colek Ala Thai, Senang & Sedap


Ini Cara Buat Sendiri Serbuk Colek Ala Thai, Senang & Sedap

Thu, 13 Aug 2020 | By rasanakmasak | 28 Hits

Peminat buahbuahan tempatan pasti suka makan buah tersebut bersama colek Salah satu colek yang sedap adalah serbuk colek versi Thailand Nak nikmati kepuasan makan buah mempelam muda cecah dengan serbuk colek cubalah buat serbuk colek ala Thai ni Sememangnya sedap Rasanya pedas manis dan masin saling melengkapi Sekali colek nak lagiSERBUK COLEK ALA THAIBAHANBAHAN15 tangkai lada kering3 inci belacan1 cawan udang kering2 cawan gula pasirCARA MEMBUAT1 Sangai semua bahan kecuali gula2 Selepas garing semua bahan itu sejukkan dan kisar kerin >>READ MORE



ViRealHUB.com | Organic and Viral Social Traffic Hub


no imageResipi Rahsia & Cara Membuat Tapai Pulut Sendiri
Sun, 07 Apr 2019 11:03 | Hits : 50 | MY

Teringin nak makan tapai menyebutnya pun dah kecur air liur Resipi tapai yang min kongsikan ni adalah tapai beras pulut Nak buat tapai beras pulut kenalah mengalami proses penapaian Cuba resepi tapai pulut yang mudah dan ringkas iniTAPAI PULUTBAHANBAHAN1 kg beras pulutRagiDaun pisang boleh gantikan dengan daun getahPlastic WrapLidiCARA MEMASAK1 Cuci beras pulut hingga bersih Rendam se...

no imageRoti Bawang Berinti, Sedap Dimakan Waktu Petang
Fri, 04 Sep 2020 20:01 | Hits : 1 | MY

Minum petang buat roti pun best kan Kali ini RASA ingin kongsikan roti bawang berinti Resipi ini dikongsikan oleh Aishah Noordin di facebook group Rasa Share Resepi Jom cubaROTI BAWANG BERINTIBAHAN INTIMinyak masak untuk menumis5 ulas bawang putih cencang1 labu bawang besar potong dadu2 tangkai cili hijau potong daduSedikit rempah sup4 batang sosej potong dadu1 biji kentang potong da...

no imageNak Mi Goreng Sedap, Ben Safwan Berkongsi Tip & Rahsianya
Fri, 26 Jun 2020 08:55 | Hits : 5 | MY

Nak masak mi goreng ni kalau nak sedap kena bermula daripada pemilihan mi selain daripada resipi yang super sedap Mengikut Ben Safwan dalam perkongsian resipi di laman FB nya bila memilih mi kena pilih yang kurang kapurMi yang kurang kapur tu nampak tak berminyak dan nampak segar dan biasanya tempoh luputnya cepat Bagi ben mi atau bihun goreng kena masukkan daging baru sedap kerana air daging...

no imageIni makan dia bang. Bapa mangsa tangkap sendiri peragut cuba untuk ragut anaknya
Wed, 15 Aug 2018 21:03 | Hits : 43 | MY

Sambil memaparkan wajah kasihan seorang peragut berkalikali memohon maaf terhadap seorang lelaki kerana meragut beg tangan anak perempuannya di sebuah stesen minyak di Bukit Makmur Sungai Lalang dekat sini Bagaimanapun taktik peragut berkenaan yang b...

no imageSentiasa dilimpahi rezeki tapi belum pernah sekalipun buatsujud syukur ? Ini cara yang senang untuk
Tue, 22 Jan 2019 23:01 | Hits : 23 | MY

Sebagai seorang manusia pastinya kita akan berterima kasih dan sangat menghargai hadiah ataupun pemberian orang lain kepada kita Inikan pula seorang hamba kepada Tuhan Maha PenciptaSujud syukur adalah salah satu cara untuk memanifestasikan perasaan penghargaan kepada Allah swt atas berita gembira yang terima ataupun sebagai tanda berterima kasih sekiranya kita terlepas daripada musibahDari Abu...

no imageIni Cara Mudah Buat Sambal Ikan Sedap & Rangup, Mak-Mak Boleh Cuba.
Wed, 05 Dec 2018 03:03 | Hits : 38 | MY

Semua orang boleh buat sambal ikan tidak kira sambal itu sambal cili padi sambal cili kering mahu pun menggunakan cili boh tetapi hasilnya pelbagai Sebenarnya apa yang penting jika mahu sambal sedapnbsp sambalnbsp kena tumis sampai masak mesti ada asam garam dan gula dan paling penting gunakan ikan yang segar goreng minyak banyak supaya garing dan tidak lekat di kualinbsp Sambal Ba...

no image5 Sajian Cina Kesukaan Rakyat Malaysia Dari CRG. Pasti Sedap Dibuat Berbuka.
Fri, 24 May 2019 14:07 | Hits : 11 | MY

Min gerenti korang mesti gemar makan sajian Cina Setuju kan kalau Min kata sajian cina mendapat tempat di hati rakyat negara ini tanpa mengenal kaum Menu masakan laut tofu dan sajian kukus berasaskan resipi autentik cina telah menjadi sebahagian dari rutin pemakanan warga MalaysiaKalau masih fikir nak buat apa untuk menu berbuka ni jom kita cuba reseipi dari Chef Imran Audi Mohd Yap dan Firma...

no imageCara Simple Buat Colek Pauh Muda 4 Rasa
Fri, 18 Sep 2020 04:01 | Hits : 7 | MY

Sesekali mesti teringin nak makan masammasam Tekak rasa nak sesuatu yang masak untuk melengkapkan deria rasa yang dikurniakan Allah Colek pauh muda resipi daripada Azira Mamat ini ada empat rasa yang digabungkan iaitu masam manis pedas dan masin Pauh juga dipanggil sebagai manggaCubalahCOLEK PAUH MUDABAHANBAHAN5 biji pauh muda3 sudu gula1 sudu garam kasar1 sudu cuka3 sudu kicap3 biji cili...

no imageCara Buat Colek Air Lada Kelantan Homemade Yang Sedap.
Fri, 10 May 2019 14:03 | Hits : 136 | MY

Pernah cuba Colek Kelantan Negeri ini memang terkenal dengan pelbagai sajian makanan yang sedapsedap Bila tiba bulan Ramadan lagi meriah Salah satu hidangan popular bila tiba bulan puasa ialah aneka colek Colek bermaksud pencicahColek Kelantan ni ada bermacam jenis Ada colek buah colek kerang colek ayam perut colek campur dan banyak lagi Memang sedap Bagi yang nak cuba ni ada resipi...

no image(Video) Ainul Berjaya Duduk Sendiri & Merangkak, Perkembangan Ainul Buat Netizen Tersentuh!
Mon, 22 Jun 2020 14:00 | Hits : 8 | MY

Ohmedia percaya ramai rakyat Malaysia yang akan melihat perkembangan adik Ainul Mardhiah yang sebelum ini mendapat perhatian akibat penyakit Germ Cell TumourPerkembangan terbaru Ainul Mardhiah yang sebelum ini sudah boleh bersuara dan memanggil ibu bap...


Senarai Hotel Wajib Dikunjungi Cuti Sekolah
Mon, 22 Jun 2020 14:00 | Hits : 262 | MY